sobota, sierpnia 02, 2008

java 64bit + gtk l&f a netbeans


pamiętam, ze jeszcze na Kubuntu 7.10, Javie 32 bitowej nie używałem stylu gtk dla Netbeansa z wielką chęcią mimo iż wyglądał lepiej - zawsze coś potrafiło się skaszanić itp.

ponieważ od pewnego czasu mam maszynę 64 bitową i takiego tez zainstalowałem kubunciaka - ponieważ Java jest w wersji 64 bit jako wersja serwerowa - i ta się zainstalowała - generalnie działała, ale często zdarzało się, że w netbeansie nowe okienko nie rysowało się.
Dzisiaj jakoś od niechcenia włączyłem styl gtk (wiec poprzez Qtcurve - qt), efekt jest taki, że nic się nie kaszani jak bywało w poprzednich wersjach a jednocześnie zniknęły mi problemy jakie miał natywny javovy l&f czyli metal. Krotko mówiąc zdecydowanie polecam - IDE będzie bardziej responsywne oraz nie będzie się rąbać wyświetlanie okienek - jako bonus mamy ładny wygląd, efekt macie na screenie.

Edit : kicha, po ponownym uruchomieniu IDE problem z nierysującymi się okienkami powrócił ;] - trza coś z tym zrobić ;] (no ale jest jakiś trop ...)

Brak komentarzy: